Publicerad: 2015-11-11

Studenter bidrar till internationellt pris

NYHET Studenter på Digital medieproduktion bidrar till Utbildningsradions produktion som vinner internationella Japan Prize.

Utbildningsradions produktion Maktfaktorn vinner internationellt pris, Japan Prize, och UR skickar ett stort tack till studenterna på Digital medieproduktion som var med och utvärderade en tidig version av produktion. Grymma studenter som bidrog till en stark produktion!

"Stort tack till alla studenter som under handledning av Karin Danielsson genomförde heuristiska utvärderingar och Perspective-based inspection  på en tidig version av Maktfaktorn. Med hjälp av resultaten kunde vi förbättra funktionalitet och användarupplevelse på sajten", hälsar Maria Nordmark på Utbildningsradion.

Läs mer om priset.

Redaktör: Mikael Hansson