Publicerad: 2013-06-12

Studenter på International Business Program i Sverigefinal i internationell affärsplanetävling

Ida Arvidsson och Helena Storsten, två tredjeårsstudenter på Handelshögskolans International Business Programme (IBP), har gått till Sverigefinal i den internationella affärsplanetävlingen Creative Business Cup, som går av stapeln imorgon i Malmö. Ida och Helenas affärsidé, under arbetsnamnet Benzi, tog form i kursen Entrepreneurship and Enterprise Resource Planning Systems under förra våren och sedan dess har de arbetat kontinuerligt med att utveckla konceptet. Bland annat genom en omfattande marknadsundersökning och kontakter med potentiella kunder och partners. Benzi beskrivs av Ida och Helena på följande sätt:

Benzi betyder häfte på kinesiska, är en digital portal som ger tillgång till dagspress, tidskrifter och böcker direkt i din smartphone, surfplatta eller dator. För en fast månadskostnad kan konsumenter prenumerera på tjänsten, men också läsa gratistidningar och köpa enskilda alster via portalen. Vi skapar en win-win situation mellan förlag, konsument och miljö.

Creative Business Cup