Publicerad: 2022-04-12

Studenthälsan öppnar drop-in till sjuksköterska

NYHET Måndag den 2 maj öppnar Studenthälsan åter drop-in till sjuksköterska. På Studenthälsans drop-in till sjuksköterska kan du som är student få kortare rådgivning kring din fysiska hälsa samt gratis testa dig för klamydia, gonorré och hiv. Varmt välkommen!

Text: Jeanette Lundberg

Under pandemin har Studenthälsan pausat sin drop-in-verksamhet till sjuksköterska, men från och med den 2 maj öppnar den igen.

På drop-in till sjuksköterska kan du som är student få kortare rådgivning i frågor som rör din fysiska hälsa eller testa dig för klamydia, gonorré och hiv.

-Vi är glada över att öppna upp vår drop-in på campus igen och kan välkomna studenter som vill få kortare hälsorådgivning eller testa sig för sexuellt överförbara infektioner, säger Annika Enmark och Ann-Kristin Sandström båda sjuksköterskor hos Studenthälsan. Vi hoppas att studenter tar tillfället att komma och testa sig. För studenter som behöver, så har vi också gratis kondomer.

Du hittar Studenthälsans drop-in i Infocenter i Universum. Drop-in till sjuksköterska är öppen måndagar kl. 12.00-13.30 och onsdagar kl. 10.00-11.30 under resten av terminen. Drop-in till samtalsbehandlare är öppen tisdagar och torsdagar kl. 12.00-13.30.

Om du inte har möjlighet att komma på drop-in kan du alltid kontakta Studenthälsan på telefontid. Studenthälsan har tystnadsplikt och alla tjänster är kostnadsfria.

Mer information om Studenthälsan hittar du på Studenthälsans webbsidor.