Publicerad: 2017-05-16

Svensk Handels ordförandepris till Alice Rönnerdag på Handel- och logistikprogrammet

NYHET Glada nyheter från Stockholm och Svensk Handels stämma. Alice Rönnerdag, student på Civilekonomprogrammet med inriktning mot handel och logistik har vunnit Svensk Handels ordförandepris för årets bästa handelsstudenter.

Stipendiet som är på 50 000 kr har som syfte att premiera framstående studenter från landets högskole- och universitetsutbildningar som har ett fokus på (detalj-) handeln.

Representanter från Svensk Handel har beslutat baserat på alla nationella nomineringar om vilka studenter som får ta emot stipendiet vid Svensk Handels stämma.

De har utgått ifrån följande kriterier:

• Framgångsrik i sina studier
  • Initiativrik, aktiv och engagerad
  • Stort intresse för handelsbranschen
  • Spås få en lyckosam karriär inom handeln

Priset till Umeå för tredje året i rad

Vi kan vara väldigt stolta över att vi nu har haft studenter vid Civilekonomprogrammet med inriktning mot handel och logistik som tagit hem priset   tre år i rad - Erik Stjernqvist 2015, Mia Lindberg 2016 och nu Alice Rönnerdag!

Marcus Wahlström som finns med på segerbilden var också nominerad till priset.

Stort grattis till Alice!