Publicerad: 2017-12-01

Symposium: Reconciliation

NYHET Den 15–16 december 2017 arrangerar professor Karin Sporre, institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap tillsammans med professor Daniel Lindmark, institutionen för idé- och samhällsstudier ett internationellt symposium på temat "Reconciliation".

Välkommen till ett symposium vid Umeå universiet på temat "Reconciliation". Arrangemanget är en aktivitet inom ramen för ett samarbete mellan Umeå universitet och University of the Western Cape, Sydafrika.

Konferensen är ett arrangemang inom ramen för ett långsiktigt samarbete mellan Umeå universitet och University of the Western Cape, Sydafrika, vilket initierats av Karin Sporre. I PIER-programmet aktualiseras frågor om politiska identiteter, etik och försoning. Symposiet utgör tillika slutkonferens för Formas-projektet "Saami Voices and Sorry Churches: Use of History in Church-Saami Reconciliation Processes", som leds av Daniel Lindmark.

Tid och plats: 15–17:e december, kl. 9.00, Samverkanshuset, Triple Helix.

Den som vill delta i symposiet eller delar därav, ombeds kontakta Karin Sporre eller Daniel Lindmark, senast måndagen den 5:e december 2017.

Läs mer om programmet