Publicerad: 2019-11-11

Tävla med din egen robot i teknisk fysiks tävling

NYHET Bygg din egen robot och tävla i teknisk fysiks årliga robottävling vid Umeå universitet! Tävlingen är öppen för alla som vill vara med. Alla tävlande lag får tillgång till teknisk fysiks 3D-labb inför tävlingen.

Text: Anna-Lena Lindskog

Varje år arrangerar studenterna på civilingenjörsprogrammet i teknisk fysik en robottävling. Vem som helst kan vara med och det kostar inget att delta. Inför tävlingen blir lagen tilldelade de elektronikkomponenter som krävs för det egna robotbygget och de har också tillgång till teknisk fysiks eget 3D-labb.

Tävlingen inleds med en kvaltävling den 31 januari. Från kvalet går de åtta bästa lagen vidare till finalen som äger rum i MIT-Place i MIT-huset den 8 maj.

Anmälan görs senast den 28 november. Man kan antingen anmäla ett lag eller anmäla sig singeltävlande. Singeltävlande matchas sedan ihop med andra för att skapa ett mixat lag.

Läs mer och anmäl dig till robottävlingen