Publicerad: 2017-12-21

Thomas Girmalm vid institutionen för idé- och samhällsstudier har utsetts till meriterad lärare

NYHET Thomas Girmalm, universitetslektor med inriktning historisk och praktisk teologi vid institutionen för idé- och samhällsstudier, har för sina pedagogiska meriter utsetts till meriterad lärare i Umeå universitets karriärsystem.

Sedan 2013 är det möjligt för lärare vid Umeå universitet att ansöka om inplacering i det pedagogiska meriteringssystemet. Målet med modellen är att lyfta fram och belöna skickliga lärare och stimulera pedagogiska diskussioner. Vid institutionen för idé- och samhällsstudier har Thomas Girmalm, universitetslektor med inriktning historisk och praktisk teologi, utnämnts för sina pedagogiska meriter i denna utlysning inom Umeå universitets karriärsystem.

Läs mer om meriterade lärare vid Umeå universitet

Redaktör: Sandra Olsson