Publicerad: 2016-04-25

"Throwing Out a Baby" – examensutställning på Konsthögskolan

NYHET Efter tre års studier på Konstögskolan vid Umeå universitet visar nu avgångselever från kandidatprogrammet i fri konst sina examensprojekt i grupputställningen "Throwing Out a Baby".

Verken presenteras i två utställningslokaler, Galleriet, Östra Strandgatan 32, Umeå konsthögskola, Östra Strandgatan 28 B (ingång från älven)

Medverkande konstnärer:

Gabriella Nyman Novak, Josefin Hildor, Nils Ekman, Linda Sestrajcic, Hampus Forss, Sofia Pettersson, Alexander Creutz, Teo Nilsson, Johan Wiman Engqvist, Ida Johanna Lundqvist, Thea Fatourou, Henrik Jonsson, Sara Annsofidotter, Stina Johansson och Olivia Pettersson Fleur

Vernissage lördag 30 april kl 12:00-16:00

Övriga öppettider:

Söndag 1 maj kl. 12.00-18.00
Torsdag 5 maj – söndag 8 maj kl. 12.00-18.00

Avgångseleverna anordnar även, som en förlängning av utställningen i Umeå, en satellitutställning på Galleri ID:I i Stockholm.

För pressvisning kontakta Sofia Pettersson, sofiajpettersson@gmail.com

Redaktör: Per Melander