Publicerad: 2017-03-15

Tre pågående doktorandrekryteringar

NYHET Just nu pågår 3 rekryteringsprocesser av doktorander inom RiseB: s verksamhetsområde. Två av dessa är knutna till Företagsforskarskolan och en är knuten till ett projekt finansierat av Familjen Kamprads Stiftelse

Rekryteringen av en doktorand till projektet ”New technology, coopetition and business model for Eco-innovation”, lett av professor Maria Bengtsson, håller på att slutföras efter att intervjuer med ett antal kandidater genomförts.

En företagsdoktorand rekryteras till ett projekt i samarbete mellan Coompanion Västerbotten och Karl Bonnedahl/Herman Stål vid RiseB och Handelshögskolan. Projektet undersöker social innovation för hållbar utveckling.

En företagsdoktorand rekryteras även till ett projekt inriktat mot innovativa affärsmodeller inom energisektorn, som är ett samarbete mellan Umeå Energi AB och Maria Bengtsson/Herman Stål vid RiseB och Handelshögskolan. I projektet undersöks hur innovativa affärsmodeller som inkluderar relationer till andra organisationer utvecklas.