Publicerad: 2015-12-18

Två nya ledamöter av VR:s utbildningsvetenskapliga kommitté

NYHET Johan Lithner och Christina Segerholm, båda professorer vid Umeå universitet, har utsetts till ledamöter av Vetenskapsrådets utbildningsvetenskapliga kommitté för perioden 2016–2018.

Johan Lithner är professor vid Institutionen för matematikens och naturvetenskapens didaktik, samt föreståndare för Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM).

Christina Segerholm är professor vid Pedagogigska institutionen.

Tidigare i december utsågs Vetenskapsrådet Umeåforskarna Maria Fällman och Britta Lundgren till nya ledamöter i VR:s styrelse, Heidi Hansson till ledamot i ämnesrådet för humaniora och samhällsvetenskap, samt Helena Edlund till ledamot av ämnesrådet för medicin och hälsa.

Läs mer om nya ledamöter i Vetenskapsrådet

Umeå universitets nyhet:Umeå universitet representerat i Vetenskapsrådets nya styrelse

VR:s pressmeddelande 2015-12-18:Nya ledamöter utsedda inom utbildningsvetenskapliga kommittén

Redaktör: Michael Nordvall