Publicerad: 2013-06-27

Två nyanställda vid HUMlab – Linda Lindgren och Roger Mähler!

NYHET Från maj 2013 arbetar Linda Lindgren och Roger Mähler vid HUMlab.

Linda Lindgren är ny administrativ chef vid HUMlab. Hon kommer att stötta föreståndaren i arbetet med att leda verksamheten, bland annat kommer hon att ansvara för vissa personalärenden och andra administrativa processer.

Tidigare har Linda arbetat som projektledare inom telekombranschen och senast inom ledningsorganisationen för ITS vid Umeå universitet. Hon är utbildad systemvetare och har även studerat humanistiska ämnen, till exempel idéhistoria.

Roger Mähler är ny systemvetare vid HUMlab. Hans arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att delta i metodutveckling, planera och implementera system och att vara processansvarig. Han kommer främst att jobba inom projekt som riktar sig mot digitalt kulturarv.

Inte heller han är ny vid universitetet: innan de senaste årens arbete inom privat näringsliv arbetade han vid Demografiska databasen, DDB.

Redaktör: Elin Andersson