Publicerad: 2016-06-14

Umeå idrottsforskare tilldelas Internationell post-doc

NYHET Vetenskapsrådet har nyligen tilldelat Cecilia Stenling, forskare inom Idrottshögskolans forskningsnätverk, stöd för en internationell post dok. Stenling är en bland de första idrottsdoktorer som fått stöd från Vetenskapsrådet för en internationellt post-doc.

Cecilia Stenling, lektor vid Pedagogiska institutionen samt forskare inom Idrottshögskolans nätverk, har nyligen fått stöd från Vetenskapsrådet för Internationellt post-doc. Stödet innebär en treårig heltidsfinansiering och Cecilia kommer att spendera två av de tre åren utomlands. Under det första året kommer Cecilia att vara i Sverige och ägna sig åt datainsamling för projektet. De två åren utomlands kommer Cecilia befinna sig vid School of Sport, Health and Exercise Sciences, Center for Sport Policy and Politics, University of Otago, Nya Zeeland. Umeå universitet är svensk meddelsförvaltare och Cecilia kommer vara anställd vid Pedagogiska institutionen under hela perioden.

Cecilia har dessutom sökt och fått ett Lektorat vid Pedagogiska institutionen.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson