Publicerad: 2012-11-01

Umeå universitet till höstens stora utbildningsmässor!

NYHET Förträfflig monterpersonal och en annorlunda tävling är två anledningar att besöka Umeå universitets monter.– Och personliga möten i en kreativ miljö är vad vi hoppas på, säger Emilott Lantz mässteamsansvarig

Teamet som reser runt på höstens mässor består framförallt av studentambassadörer från olika utbildningar. De hjälper besökare genom att bjuda på tips, råd och erfarenheter från att studera på Umeå universitet.

– Att träffa jämngamla personer som varit i liknande situation som en själv för inte allt för länge sedan är väldigt värdefullt, säger Emilott Lantz.

På mässorna kommer också en studievägledare och utbildningsinformatörer att svara på besökarnas frågor. På mässan i Göteborg ges dessutom två seminariepass om hur det är att plugga i Umeå.

Umeå universitets monter är unik och går inte att missa. Den som vill ta chansen att vinna teknik till sitt framtida studentboende bör anta utmaningen Mindball – en tävling som går ut på att flytta en boll med tankekraft.

Här kan du träffa mässteamet under hösten: Göteborg 8–10 november Vasa 21–22 november Stockholm 29–30 november
Malmö 5 december

Redaktör: Kristina Lindmark