Publicerad: 2012-01-18

Umeådoktorander får stipendier ur Drottning Silvias Jubileumsfond

NYHET Anna Maria Johansson, Helena Stenmark och Elisabeth Stoltz Sjöström från stipendier ur Stiftelsen Drottning Silvias Jubileumsfond.

Tre doktorander vid Umeå universitet har fått stipendier på vardera 80 000 kronor ur Stiftelsen Drottning Silvias Jubileumsfond för forskning om barn och handikapp: Anna Maria Johansson, institutionen för psykologi, för projektet Metoder att identifiera och träna sensomotoriska funktionsnedsättningar hos barn och ungdomar med cerebral pares; Helena Stenmark, institutionen för klinisk vetenskap, barn- och ungdomspsykiatri, för projektet Psykiska funktionshinder hos barn, risk- och skyddsfaktorer beroende på kön; och Elisabeth Stoltz Sjöström, institutionen för klinisk vetenskap, pediatrik, för projektet Nutrium-Express - Early nutrition of extremely preterm infants. Stipendierna kommer att utdelas av Drottningen måndagen den 23 januari.

Redaktör: Anette Olofsson