Publicerad: 2008-01-18

Umeåhistoriker får kulturpris

NYHET Martin Hårdstedt, universitetslektor i historia vid institutionen för idé- och samhällsstudier, får Kulturfonden för Sverige och Finlands kulturpris för 2008.

Priset delas ut av fondens ordförande Anders Björck den 29 januari i Nubiska rummet i Riksdagshuset i samband med Nordiska rådets möte i Stockholm

Umeåhistorikern Hårdstedt har också andra aktuella utmärkelser att stoltsera med. För fyra månader sedan fick han Clio-priset för boken "Finska kriget 1808–09". Läs pressmeddelandet.

Den 24 januari får historia och idéhistoria vid Umeå universitet, den utbildningsmiljö där Hårdstedt verkar som lärare, dessutom ta emot högskoleverkets utmärkelse "Framstående utbildningsmiljö". Pressmeddelandet.

För mer information eller intervju, kontakta
Martin Hårdstedt, institutionen för idé och samhällsstudier,
på tel 090 - 786 71 49 eller e-post: martin.hardstedt@historia.umu.sehttp://www.idesam.umu.se/om/personal/historia/martin-hardstedt/

Redaktör: Helena Vejbrink