Publicerad: 2006-12-21

Umeåprofessor i Europeisk expertgrupp för matematikundervisning

NYHET Professor Brian Hudson, institutionen för interaktiva medier och lärande, IML, och Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik, UFM, vid Umeå universitet, har blivit inbjuden att delta i en expertgrupp för matematiker.

Gruppen organiseras av Council of Europe on Language Across the Curriculum , LAC, och ska arbeta med mellanstadieundervisning. Initiativet till bildandet av gruppen togs efter en regeringskonferens om språk och undervisning – Languages and Schooling: towards a Framework for Europe – som hölls i Strasbourg i oktober 2006.

Expertgruppen består av medlemmar från Norge, Sverige, Rumänien och Storbritannien.

Det första mötet som anordnas av det norska utbildningsdepartementet kommer att hållas i Oslo från den 31 januari till den 2 februari 2007.

Redaktör: Carina Dahlberg