Publicerad: 2013-07-05

Umeåstudenter i EM-truppen

NYHET Umeå IK-spelarna Emmelie Konradsson och Jenny Hjohlman spelar båda för Sverige när EM i damfotboll avgörs 10-28 juli. Bägge spelarna är studenter vid Umeå universitet.

– Det är häftigt. För två somrar sedan spelade jag division I-fotboll och nu EM, det har gått snabbt, säger en glad Jenny Hjohlman.

– Nu är truppen spikad, man kan slappna av och fokusera på ett annat sätt än tidigare. Nu vet jag vad som väntar den kommande månaden, säger Emmelie Konradsson.

Bägge spelarna studerar vid Umeå universitet, mittfältaren Emmelie Konradsson läser på civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi och anfallaren Jenny Hjohlman går tekniskt-naturvetenskapligt basår.

Läs mer om UIK-spelarnas EM-spelLäs en intervju med Emmelie Konradsson

Bildtext: Emmelie Konradsson och Jenny Hjohlman, mittfältare respektive anfallare i Umeå IK, är uttagna i EM-truppen i damfotboll. Foto: Umeå IK FF

Redaktör: Anna-Lena Lindskog