Publicerad: 2012-05-11

Umelag trea i teknik-SM

NYHET I går kväll avgjordes finalen i teknik-SM i Stockholm, tävlingen där landets blivande ingenjörer utmanar varandra i framtidens teknik. Laget (Per)^3 med studenterna Jonatan Mossegård, Per Wennström och Jonas Burman från Umeå universitet tog sig vidare från onsdagens semifinal, men fick se sig besegrade i finalen.

Chalmers lag Vågmästarna vann tävlingen före Uppsala universitet och Umeås lag slutade på en tredjeplats. Vinnarna belönades bland annat med en resa till Indien.Teknik-SM, Svenska mästerskapen i framtida teknik, instiftades 2000. Tävlingen arrangeras av Sveriges Ingenjörer i samarbete med bland andra Sandvik, Saab AB och Academic Work.
Bildtext: Umeås lag bestod av Jonatan Mossegård, Per Wennström och Jonas Burman.

Redaktör: Anna-Lena Lindskog