Publicerad: 2022-03-25

Undvik att ladda ditt Umu-kort med pengar

NYHET 26 april genomförs förändringar i betalsystemet som hanterar pengar på Umu-kortet för att kunna skriva ut eller kopiera. Ladda därför enbart ditt kort med den summa du uppskattar förbruka fram tills dess.

26 april kommer betaltjänsten som universitetet använder för att hantera pengar på Umu-kortet kopplat till Copyprint sluta fungera. Tjänsten används för att kunna nyttja kopieringsmaskinerna markerade med Umu-kort. Detta innebär att studenter efter detta datum inte kommer kunna använda de pengar de laddat sitt Umu-kort med under resten av vårterminen.

Från höstterminen kommer det nya systemet vara på plats och de pengar som fanns på kontot den 26 april kommer föras över till det nya systemet. Inga innestående medel kommer gå förlorade.

Läs mer: Förändringar i betaltjänsten kopplat till Copyprint