Publicerad: 2011-11-28

Ung och smart inbjuder till Kreativitetsworkshop 28/11 2011

NYHET Kreativitetsworkshop med affärscoachen Maria Olofsson, Uminova Innovation, 28 november kl. 15.00–17.00 i Learning Space, Universitetsbiblioteket

Projektet Ung och Smart vid Umeå universitet startar 1 november 2011 och pågår i ett år.

Projektets grund handlar om kreativitet, nyskapande idéer, att ha roligt, jobba i grupp och träffa framgångsrika företag och entreprenörer för att unga studenter ska få möjlighet att utveckla nya innovativa tjänster eller appar inom nöjes-, kultur– och samhällsområdet. Inom projektet samarbetar man med Dohi Sweden, Sogeti och Umeå kommun.

Projektet har fått ett bidrag på 850 000 kronor från Vinnova/Tillväxtverket för att fånga upp studenters egna idéer och ta dem till färdiga produkter/tjänster.

Kreativitetsworkshopen den 28 nov är den första i raden av workshopar och inspirationsföreläsningar i projektet. Projektet bjuder på mat under workshopen - läs mer och anmäl dig på Facebook:www.facebook.com/pages/Ung-och-SMART/138927782874660 Mer information finns också på www.infotechumea.se/slapper-loss-unga-smarta-ideer

Har du frågor eller funderingar, kontakta projektledare Torbjörn Johansson 070-545 11 11  eller maila torbjorn.johansson@innovation-impact.se.

Redaktör: Annica Höglund