Publicerad: 2011-06-14

Unik utställning med avgångsstudenter från högt rankade Designhögskolan

NYHET Oavsett om du enbart är nyfiken på industridesign, eller är professionell industridesigner, så har du chans att bli inspirerad. På onsdag kan du upptäcka proffsiga och spännande innovationer från några av studenterna på Designhögskolan i Umeå. 16 utvalda studenter kommer att visa upp sina arbeten på Semcon i Göteborg på onsdag den 15 juni.

Semcon har tillsammans med Designhögskolan valt ut 14 studenters projekt från årets examensutställning, för att visa på Semcon i Göteborg. Även två förstaårsstudenter från Masterprogrammet i transportdesign fick chansen att visa sina resultat av ett projekt tillsammans med Ockelbo.

Bland idéerna finns en prototyp till en mobil som ska vara enklare och mer naturlig att använda än de telefoner vi har idag; mindre teknikorienterad och mer lik vanlig fysisk kommunikation, en portabel spelkontroll som används utan grafik och skärm, med fokus på sociala interaktioner mellan människor, en interaktiv produkt som ska underlätta gitarrinlärning, och en bil som är mycket kompakt men har en interiör som skapar en mängd olika möjligheter för familjen.

Plats: Semcon AB, Theres Svenssons gata 15, Göteborg
Tid: onsdag 15 juni kl. 09:00 - 16:00

För mer information, kontakta gärna:

Demian Horst, programansvarig för masterprogrammet i transportdesign, 090-786 97 82, demian.horst@dh.umu.se
Monica Lindh Karlsson, programansvarig för kandidatprogrammet i industridesign, 090-786 5562, monica.lindh@dh.umu.se
Om Designhögskolan: http://www.dh.umu.se/

Text: Elinn Bolonassos