Publicerad: 2019-02-21

Utlysning av medel för pedagogiska utvecklingsprojekt

NYHET Umeå universitet utlyser utvecklingsmedel för pedagogisk utveckling av utbildning på grund- och avancerad nivå. Temat 2019 är brett och helt centralt för ett universitet: Vad gynnar studenternas lärande?

Utlysningen av PUNKTUM-medel syftar till att stimulera nytänkande och pedagogisk utveckling.

Årets utlysning kommer att ske i två steg. I steg 1 kommer alla som skickat in en projektidé få presentera den inför en panel. De idéer som panelen bedömer som mest intressanta kommer få en inbjudan att skriva en mer utförlig projektansökan.

I steg 2 kommer de utvecklade ansökningarna bedömas och rankas enligt kriterierna i bedömningsprocessen. I årets ansökning av Punktum kommer vi att prioritera mer ambitiösa projekt vilket innebär att de projekt som beviljas medel får en större budget än tidigare år.

Läs mer om PUNKTUM - Pedagogiska utvecklingsprojekt