Publicerad: 2013-01-30

Vägen till läkarexamen för en elitidrottsstudent

NYHET Helena Gustafsson, inlinesåkare och elitidrottsstudent på läkarprogrammet, skriver i ett tackkort till Idrottshögskolan om att ha gått från att vara elitidrottare tre månader per år och resten av tiden ”bara” läkarstudent med en udda hobby, till elitidrottsstudent året runt som kunnat satsa på idrotten och studierna. Nu har hon kommit ett stort mål: läkarexamen.

Helena skriver bland annat:

”Elitidrottsavtalet har stått för det formella, ert engagemang har stått för mycket mer. En fast punkt som hjälpt min elitidrottaridentitet att få rötter i Umeå – och bli en självklar del året om. Jag är inte längre en läkarstudent med en udda hobby. Jag är en elitidrottare som lyckats kombinera min idrottskarriär med en hög utbildning.”

Vi på Idrottshögskolan gratulerar Helena till hennes läkarexamen och önskar all lycka i framtiden!

Redaktör: Anna Svanbeck