Publicerad: 2013-10-30

Välbesökt idrottslunch

NYHET Nina Lundberg, deltagare från programmet mot alla odds, föreläste på höstens tredje idrottslunch om att våga utmana sig själv och gå utanför sin trygghetszon.

Onsdag den 30 oktober besökte 22-åriga Nina Lundberg Idrottshögskolan och berättade om sin resa, både som person och som deltagare i programmet Mot alla odds. Hon föddes med en cp-skada och har ett flertal tilläggshandikapp. Nina anser att hon som funktionshindrad kan antingen se hinder som just ett hinder eller se hinderna som en utmaning.

Det var i det närmaste ett fullsatt Luxemburg som lyssnade till Ninas resa. Bland deltagarna fanns bl.a. Kjell Thelberg, fritidskonsulent vid Umeå Fritid, Anders Sandström, projektledare SkiUmeå 2014 samt Johan Lundberg, lärare vid pedagogiska instiutionen och ansvarig för idrottslärarna i Västerbottens fortbildning.

Nina är en idrottsintresserad tjej som gärna tillbringar sin fritid med att åka alpint. Ett av hennes nästkommande mål är att stå på startlinjen i paraolympics år 2018. Idrottshögskolan önskar henne lycka till i sin alpina satsning.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson