Publicerad: 2014-09-19

Valet är över – analyserna fortsätter

NYHET Bloggen Om makt och politik fortsätter analysera valet och eftervalsdebatten ur ett statsvetenskapligt perspektiv. Från Umeå universitet deltar professor Torbjörn bergman, universitetslektor Johan Hellström och doktorander Daniel Walther.

Bilden: Sista mätningen inför valet och avvikelse från valresultatet

Om makt och politik drivs av fyra statsvetare anslutna till Nätverket för koalitions- och partiforskning, som jobbar med svenska projekt om regeringar och koalitioner i parlamentariska demokratier.

Utöver de nämnda Umeåforskarna deltar även Hanna Bäck, docent vid Lunds universitet, och Ann-Chatrine Jungar, docent vid Södertörns högskola, samt doktoranden Anders Backlund.

Senaste blogginlägget: Vilket opiniioninstitut lyckades bäst? Och vilka partier var svårast att mäta?

En kort presentation av bloggen och bloggarna

Makt och politik på Twitter

Redaktör: Michael Nordvall