Publicerad: 2014-08-19

Välkommen ny Idrottsstudent vid Umeå universitet

NYHET Idrottshögskolan vid Umeå universitet hälsar nya Idrottsstudenter, både studenter som studerar idrott och studenter som kombinerar elitidrott med studier, varmt välkomna till Umeå universitet och Idrottsstaden Umeå. Vi inbjuder alla nya Idrottsstudenter till ett välkomstarrangemang den 10 september.

Idrottshögskolan inbjuder i samverkan med Umeå Fritid och IKSU alla nya Idrottsstudenter, både studenter som studerar idrott samt studenter som kombinerar elitidrott med studier, till höstens välkomstarrangemang.

Välkomstarrangemang

Onsdag den 10 september 2014Kl. 09.00-10.00
Lokal: Luxemburg, IKSU Sport

Under informationsträffen kommer viktig information ges från såväl Idrottshögskolan, Umeå Fritid och IKSU. Fribiljetter till attraktiva idrottsevenemang i Umeå samt andra små överraskningar delas också ut. Efter informationen bjuder vi på frukt i studerandelokalen.

I samband med vårt välkomstarrangemang finns möjlighet att GRATIS prova på olika aktiviteter på IKSU i anslutning med studentsportardagen.

Elitidrott och studier

Onsdag den 10 september 2014Kl. 10.15-11.00
Lokal: Luxemburg, IKSU Sport

Samma förmiddag inbjuds alla elitidrottande studenter vid Umeå universitet till en träff där vi informerar om universitetets policy för kombination elitidrott och studier. Ingen föranmälan krävs.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson