Publicerad: 2021-09-28

Välkommen till AI Hackthon Pitch event

NYHET Välkommen till AI Hackthon Pitch event som anordnas av IceLab och Medicinska fakulteten den 12 oktober klockan 14-16!

Forskare inom life-science  och AI träffas för att diskutera problem och problemlösningar, högkvalitativa data och nya idéer inför tvärvetenskapliga samarbeten.

Registrera dig för att pitcha, presentera din forskning och efterlys hur du skulle vilja se ett samarbete med en AI-forskare för att vidareutveckla dina frågeställningar. Eller registrera dig för att vara med och lyssna och knyta nya kontakter!

Professor Melanie Mitchel, AI forskare vid Santa Fe Institute och respekterad författare av boken "Artificial Intelligence: A guide for thinking humans" avslutar mötet med en keynotepresentation “Why AI needs a science of intelligence.”

De mest lovande samarbetena från pitcheventet blir inbjudna till ett AI Medicine hackathon på Granö Beckasin mellan 29 november och 1 december.

Kontakta gärna Gabrielle Beans på IceLab för mer information om hur du pitchar sin forskning på bästa sätt!

Gabrielle.beans@umu.se