Publicerad: 2017-05-19

Välkommen till Vårpromotionen

NYHET Lördag den 20 maj är det dags för Umeå universitets Vårpromotion, då nya doktorer och pristagare firas vid en högtidlig ceremoni i Aula Nordica. Firandet inleddes dock redan på fredagen då pristagarna höll föredrag och medverkade i pedagogiska samtal. Lördagens ceremoni sänds direkt i universitetets Facebook-kanal.

Under lördagens två timmar långa ceremoni i Aula Nordica får totalt 112 nya doktorer ta emot doktorshatt eller lagerkrans, samt guldring och diplom. Under ceremonin delas också pedagogiska och vetenskapliga priser ut.

– Det är många som har valt att promoveras i år, vilket är extra roligt, berättar Charlotte Wiberg, ceremonimästare vid Umeå universitet.

Lördagens ceremoni är öppen för allmänheten. Dörrarna in till aulan öppnar cirka 15.30. Några få rader är reserverade, i övriga gäller fri placering. Platserna ska vara intagna senast 15.50.

Följ ceremonin på Facebook

Programmet för ceremonin

För ytterligare information, kontakta gärna:

Charlotte Wiberg, ceremonimästareTelefon: 070-201 15 40
E-post: charlotte.wiberg@umu.se