Publicerad: 2011-04-05

Världsledande historiedidaktiker i öppen föreläsning

NYHET Den 7 april gästföreläser Sam Wineburg, professor i pedagogik vid Stanford University School of Education och professor i historia vid Department of History, under rubriken ”Teaching Students to Think Historically in Elementary and Secondary Schools”.

Sam Wineburg leder Stanford History Education Group, som bedriver ledande forskning inom det historiedidaktiska området. Wineburgs egen forskning behandlar ungdomars användning av historien för att skapa individuella och kollektiva identiteter. Hans prisbelönta bok Historical Thinking and Other Unnatural Acts har blivit en modern klassiker inom sitt forskningsområde.

Gymnasielärare/lärare och allmänhet hälsas välkomna!

Föreläsningen

"Teaching Students to Think Historically in Elementary and Secondary Schools"
Tid: Torsdag 7 april; kl. 13.15-14.45
Plats: Hörsal B, Samhällsvetarhuset