Publicerad: 2014-09-10

Vem vet bäst om lokalpolitiken?

NYHET Umestudenters debattklubb anordnar lunchföreläsning den 10/9, och lunchdebatt den 11/9, om landstingspolitiken.

Lunchföreläsning 10/9 om Sveriges landsting

Tid: OBS! onsdag 10/9 kl. 12.10-12.50
Plats: Betula, Medicinska biblioteket

Magnus Blomgren, lektor i statsvetenskap, föreläser om Sveriges landsting och du får chans att ställa dina frågor. Hur kan du som medborgare påverka landstinget? Välkommen att ta reda på det.

Lunchdebatt 11/9: Vem Vet Bäst? Om den lokala landstingspolitiken

Tid: torsdag 11/9 kl. 12.10-15.00
Plats: Aula Nordica

Moderator: Linda Westerlind, tf politisk chefredaktör vid Västerbottens Folkblad. Medverkande landstingspolitiker:MP – Robert WinrothS – Harriet HedlundV – LiseLotte OlssonM – Nicklas SandströmFP – Marianne NormarkKD – Birgitta NordvallC – Kerstin NilssonF! – Sofia Håglin
SD – Petter Nilsson

Ställ dina frågor till politikerna redan idag på: #VemVetBäst och var med och påverka innehållet i debatten. Välj om du vill rikta din fråga till ett specifikt parti eller till alla partier som deltar.

Arrangörer: Umestudenters debattklubb i samarbete med Folkuniversitetet och Umeå universitet

Redaktör: Annica Höglund