Publicerad: 2013-02-14

Vetenskapslunch: Räcker naturen till alla?

NYHET Ännu inte bestämt var du ska luncha i dag? Välkommen och lyssna till Jon Moen, professor vid institutionen för ekologi, miljö och geovetenskap, som föreläser på Kafé Station klockan 12:15.

Jon Moens forskningsintressen handlar om ett hållbart nyttjande av naturresurser och klimatförändringseffekter på vegetation. Han arbetar med mångbruk i boreala skogar, där rennäring, skogsbruk och naturvård är viktiga komponenter.

I dag, torsdagen den 14 februari, äntrar Jon Moen scenen och svarar på frågan om naturen räcker till alla.

Arktisk forskning är vårens tema för vetenskapsluncherna som arrangeras av Umeå universitet. I Umeå finns Sveriges första och hittills enda tvärvetenskapliga centrum för arktisk forskning – Arktiskt centrum vid Umeå universitet (Arcum).

Tid: 12.15-13:00
Plats: Kafé Station, köp lunch i god tid

Välkommen!

Hela programmet finns på: http://www.umu.se/forskning/popularvetenskap/evenemang/vetenskapslunch/