Publicerad: 2015-04-08

Video från vårens vetenskapsluncher

NYHET Vetenskapsluncherna som arrangeras av Umeå universitets fakultetskommunikatörer har under våren varit uppskattade och välbesökta. Nytt för i år har varit att de filmats och sänts direkt på webben. Därför finns nu möjligheten att se föreläsningarna i efterhand.

Ulf Björnstig
Ämnena för terminen har i vanlig ordning speglad bredd och djup från olika forskningsfält med forskare från de fyra fakulteterna. Allt ifrån bilbränder, språkträning och minnet, ensamkommande flyktingbarn, regional utveckling i Norrland, orden hen och en:s politiska sprängkraft, internettjänster, istidernas påverkan på landskapet till databasernas betydelse för miljöarkeologin.

Se gärna inspelningarna och bli informerad och inspirerad. Är du forskare och intresserad av att delta är det bara att kontakta fakultetskommunikatören på din fakultet som då hjälper till med att hitta ett kommande tillfälle för medverkan.

Eva Stoianov, kommunikatör, samfak
Ingrid Söderbergh, kommunikatör, teknat