Publicerad: 2018-05-18

Vill du medverka i Hälsa på campus?

NYHET Hälsa på campus är ett friskvårdsinitiativ för studenter och personal på Umeå universitet. Idrottshögskolan efterlyser enheter och institutioner vid Umeå universitet som vill bidra med punkter i programmet den 12 september och 5 mars.

Idrottshögskolan vill genom projektet Hälsa på campus samverka med enheter/institutioner på vårt lärosäte som har kompetens inom området fysisk aktivitet och hälsa. Syftet är att ta fram ett inspirerande och intressant program för aktivitetsdagarna med t.ex. föreläsningar, workshops, fysiska aktiviteter eller helt andra idéer.

Vi efterlyser härmed institutioner och enheter som vill bidra med punkter i programmet den 12 september eller fettisdag 5 mars. I stort eller smått, alla idéer eller förslag är välkomna.

Fundera över på vilket sätt kan just Er institution/enhet kan bidra till ny kunskap, inspiration eller motivation kring fysisk aktivitet och hälsa för personal och studenter vid Umeå universitet och kontakta tove.mars@umu.se , 090-786 88 50. Vi ses den 12 september!

Läs mer om Hälsa på campus

Redaktör: Anna-Karin Eriksson