Publicerad: 2017-02-14

Vill du vara studentambassadör för Umeå universitet över en dag?

NYHET Onsdag den 22/2 kommer 2800 potentiella studenter till Umeå för att delta på Umeå universitets Öppethus. Dagen är till för att gymnasielever från hela Norrland ska få chans att lära känna Umeå universitet lite bättre så att de förhoppningsvis gör som er och väljer att studera här. För att lyckas med detta behöver vi er hjälp, ni som redan har koll på läget!

Vi behöver hjälp av 17 studenter som agerar ambassadörer för Umeå och Umeå universitet. Er arbetsuppgift blir att berätta lite kort (ca 5min vid två tillfällen) om hur det är att vara student vid Umeå universitet.

För er som är peppade gäller följande dagar och tider:

• 20/2: Lunchträff med information från Umeå Kommun (vi bjuder på lunch, lokal på universitetsområdet)
  • 22/2: Guidning på bussar med 5 min pepp, från ca 09.00 – 10.30  (bussarna anländer i två omgångar)
  • Vi har också ett behov av personal till garderoben kl. 9-15.
  • Arvode betalas ut.

Öppet hus på Umeå universitet

Ni som är intresserade är varmt välkomna att kontakta mig, så berättar jag mer.

Elin Jonsson, Heja!
Epost: elin@heja.se