Publicerad: 2013-08-28

VM-guld till elitidrottsstudent

NYHET Från EM-guld i juni på långdistans till gårdagens VM-guld i sprint. Karriären går spikrakt uppåt för Cecilia Thomasson, numera världsmästare i mountainbikeorientering.

Igår tisdag 27 augusti tog Cecilia Thomasson sitt första VM-guld i mountainbikeorientering. Världsmästerskapen i mountainbikeorientering pågår 26-31 augusti i värdlandet Estland.

- Jag kan inte fatta att det är sant. Helt fantastiskt, säger en glad men samlad guldmedaljör.

Cecilia har vad som kallas dubbla karriärer, till vardags pluggar hon nämligen läkarprogrammet på heltid vid Umeå universitet. Hon kombinerar sina studier med en elitidrottssatsning vid Idrottshögskolan och Orienteringens utvecklingscentrum (OUC), något som nu gett maximal utdelning.

Mer info

orientering.se: VM-guld till ThomassonIntervju med Cecilia 130627IdrottshögskolanOUC

Redaktör: Emilott Lantz