Publicerad: 2014-10-06

Workshop- Kreativ samhällsutveckling vid stråken

NYHET Hur ska de stråk som angränsar till Konstnärligt campus, Sliperiet och Umeå centrum vara för att bli de kreativa mötesplatser som behövs? 8 oktober arrangerar Kulturentreprenörsprogrammet vid Umeå universitet i samarbete med Tillväxtverket och Umeå kommun en workshop där Umeås kulturkreatörer ges chansen att arbeta med frågan.

Tillväxtverket och Umeå kommun har gett Kulturentreprenörsprogrammet vid institutionen för kultur- och medievetenskaper uppdraget att driva projektet Sliperiet och Umeå – utveckling för en attraktiv stad, och denna workshop är en del i projektet i syfte att generera utvecklingsidéer för stråkens framtid.

De inbjudna är kreatörer och aktörer från de kreativa och kulturella näringarna i Umeå.

Tid och plats för workshopen:

Dag: 8 oktober 2014

Tid: kl. 07.30 – 09.00

Plats: Sliperiet

För kontaktpersoner och mer information se pressmeddelande från Kulturentreprenörsprogrammet

Redaktör: Therese Högberg