Publicerad: 2013-05-16

Ytterligare en elitidrottsstudent klar för Universiaden

NYHET Utöver diskuskastaren Johnny Karlsson är även Jakob Thorvaldsson uttagen att tävla i höjdhopp i Universiaden, även kallat Student-OS. De tävlar för Sverige och Umeå universitet.

Höjdhopparen Jakob Thorvaldsson är uttagen att representera Sverige och Umeå universitet i sommarens Universiad i Kazan, Ryssland. Jakob var 2012 års Svenska Mästare och Finnkampsvinnare i denna klassiska svenskgren.
Han studerar sedan ett halvår tillbaka matematik på Umeå universitet och är en del av Friidrottens Prestationscenter vid Idrottshögskolan.

Jakob kommer från Morgongåva i Uppland och har klubbtillhörigheten IFK Lidingö. Sommaruniversiaden 2013 avgörs 6-17 juli i staden Kazan i den europeiska delen av Ryssland. Utöver Jakob är även diskuskastaren Jonny Karlsson uttagen att representera Sverige och Umeå universitet vid Universiaden 2013 i Kazan.

Redaktör: Emilott Lantz