"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Pedagogiska rapporter

ISSN: 0281-6776

Inga fler publikationer kommer att ges ut i denna serie.
Senare utgivna rapporter finns i serien Pedagogiska rapporter från Pedagogiska institutionen, ISSN: 1403-6169

45. En gemensam nämnare?: SAF, LO och den yrkesförberedande utbildningen 1944-1990
Lisbeth Lundahl, 1994.

44. Utvecklingsprojekt inom barnomsorgen: Åtta fallstudier
Christina Segerholm, 1994.

43. Förskolebarnens matvanor: Om måltidsmönster, energi- och näringsintag i förskolan och i hemmet
Tommy Jacobson och Gerhard Nordlund, 1994.

42. New policy contexts for education: Sweden and United Kingdom
Daniel Kallos och Sverker Lindblad, 1994.

41. Fredsundervisning: En problematisk uppgift i en våldsam och konfliktfylld värld
Ingvar Rönnbäck, 1993.

40. Skolan, arbetsgivarna och fackföreningsrörelsen: Skola och yrkesutbildning i SAF:s och LO:s medlemsorgan 1945-1990
Lisbeth Lundahl, 1993.

39. Självvärdering och kollegiebedömning i gymnasieskolan: En metautvärdering
Ragnhild Nitzler, 1992.

38. Kvinnor och kultur i glesbygd: Åselekvinnornas livssituation i relation till deras kulturella önskemål
Gun-Marie Frånberg, 1992.

37. Handicraft Teaching and Domestic Science in the Swedish Elementary School 1842-1919: A Multi-Dimensional Story
Ulla Johansson, 1992.

36. Utvärdering och utveckling av förskolans verksamhet: En lokal angelägenhet
Kerstin Holmlund och Karin Rönnerman, 1992.

35. Socialstyrelsen och utvecklingsmedlen: En intervjustudie med socialstyrelsens handläggare om utvecklingsarbete inom barnomsorgen
Kerstin Holmlund, 1992.

34. Yrkesutbildning inom industri- och hantverkssektorn i en jämförelse med arbetsmarknadens krav
Bert Sällström, 1991.

33. Hur har dom det på högstadiet?: En studie av en högstadieskolas elevers inställning till skolan
Anita Wester-Wedman och Ingemar Wedman, 1991.

32. De relativa betygens uppgång och fall: En beskrivning och tematisk analys av
framväxten och avvecklingen av det relativa betygssystemet
Håkan Andersson, 1991.

31. Återkoppling av information genom tolkningsgrupper: En fältstudie av en återkopplingsmodell inom ramen för den nationella utvärderingen i två skolor i Västernorrland
Ewa Andersson och Tomas Grysell, 1990.

30. Urval till högre musikutbildning: En studie av antagningen till Musikhögskolan i Piteå
våren 1989
Ingemar Wedman, Mona Ladfors, Anita Wester-Wedman och Gunilla Ögren, 1990.

29. 4445 svar på frågor om utbildning: Studier av utbildnings- och utvecklingsbehov på arbetsplatser i Västerbotten
Ethel Dahlgren, Leif Lindberg och Joel Wikström, 1990.

28. The process of establishing regular exercising habits
Anita Wester-Wedman, 1990.

27. Naturorientering i mellanstadiet: En resultatsammanställning av kunskaps- och
färdighetsproven för åk 5 i NU-projektet
Kjell Gisselberg, Hans Mattsson och Ingemar Wedman, 1990.

26. Elever föräldrar lärare tycker om skolan: En resultatsammanställning av NU-projektets allmänna enkäter
Anita Wester-Wedman, Ewa Andersson, Tomas Åström, Hans Mattsson och Ingemar Wedman, 1990.

25. Centrala prov i fysik för Komvux: Några resultat från 1989 års prov samt vissa idéer till en metodutveckling baserad på item response theory
Kristian Ramstedt och Kjell Gisselberg, 1989.

24. På försök - gymnasieskola i utveckling: En fallstudieutvärdering av tre gymnasieskolor i den norra högskoleregionen
Inger Andersson och Carl Åsemar, 1989.

23. Kvinnlig idrott eller jämställd idrott?: Utvärdering av Sveriges Riksidrottsförbunds
jämställdhetsarbete under 1980-talet
Eva Olofsson, 1989.

22. Om de pedagogiska fenomenens natur
Håkan Andersson och Leif Lindberg, 1989.

21. Vilka gynnas vid betygsättningen?: Om ämnes-, linje- och könsskillnader i erhållna betyg
Anita Wester-Wedman. Kjell Gisselberg, Hans Mattsson och Ingemar Wedman, 1988.

20. Sparsamhetsfostran i 1900-talets obligatoriska svenska skolor
Ulla Johansson, 1988.

19. De värnpliktigas prestationsförmåga vid inskrivningsprövningar i Sverige 1969- 1979: Bakgrundsvariabler relaterade till intellektuell prestationsförmåga: en beskrivning av data från intervjuunderlag och exempel på modeller
Arne Ross, 1988.

18. De värnpliktigas prestationsförmåga vid inskrivningsprövningar i Sverige 1969-1979: En studie av resultaten i de psykologiska inskrivningsproven
Arne Ross, 1988.

17. Normerande prov i fysik för komvux: En analys av förutsättningar och ett förslag till genomförande
Kristian Ramstedt, Kjell Gisselberg och Ingemar Wedman, 1988.

16. De värnpliktigas prestationsförmåga vid inskrivningsprövningar i Sverige 1969-1979: Tidigare forskning med material från värnpliktsinskrivningar: prestationsförmågans tillväxt före inskrivningen
Arne Ross, 1988.

15. De värnpliktigas prestationsförmåga vid skrivningsprövningar i Sverige 1969-1979: Historik och beskrivning av inskrivningsproven
Arne Ross, 1988.

14. De värnpliktigas prestationsförmåga vid inskrivningsprövningar i Sverige 1969-1979: En introduktion till en studie av resultaten i psykologiska inskrivningsprov (I-prov)
Arne Ross, 1988.

13. Idrotten, dopingen och moralen
Martin Johansson, 1988.

12. Soccer hooliganism: Some theoretical views
Martin Johansson, 1987.

11. Skolbetygens och andra meriters betydelse vid övergången till arbetsliv och fortsatt utbildning. En uppföljningsstudie/retrospektiv studie av 74 elever åren 1978-1986
Håkan Andersson, 1986.

10. Utbildning, arbete, studie- och yrkesval: Föreställningar hos föräldrar, elever och skolpersonal
Carl Åsemar, 1985.

9. Grundskoleelevers val av, kunskaper om och värderingar kring utbildning och yrke: En studie av förändringar under högstadiet
Carl Åsemar, 1985.

8. Val av, kunskaper om och värderingar kring utbildning och yrke: En enkätundersökning bland grund- och gymnasieskoleelever
Carl Åsemar, 1985.

7. SYO i undervisningen: En enkätundersökning bland lärare på grund- och gymnasieskola
Carl Åsemar, 1985.

6. Kunskaper om och attityder till dagens syomål: Intervjuer med elever och skolpersonal
Carl Åsemar, 1985.

5. Studie- och yrkesorienteringens framväxt i grund- och gymnasieskola: En beskrivning av mål, organisation och metoder (rev)
Carl Åsemar, 1985.

4. Referensram för utvärdering av SYO i grund- och gymnasieskola
Sigbrit Franke-Wikberg, 1985.

3. Utvärdering av SIS-projektet på grundskolans högstadium: En sammanfattningsrapport
Christer Jonsson, 1985.

2. Könsskillnader i resultat på 450 allmänorienteringsuppgifter
Christina Stage, 1984.

1. Könsskillnader i allmänorientering
Christina Stage, 1984.

Senast uppdaterad: 2023-02-14