Manipal Academy of Higher Education

Antal platser: 4 terminsplatser för läsåret 2024/25

Grundades: 1956
Studentantal: 28 000
Campus: Ligger i Manipala, Indien. Manipal Academy of Higher Education (MAHE) har campus i Mangalore och Bangalore men också i Dubai och Malacca. Campus i Mangalore erbjuder studier i medicin och vård (medical, dental and nursing programmes). Campus i Bangalore erbjuder studier i regenerativ medicin.
Studentliv: Både campus i Manipala och Mangalore ger en kosmopolitisk och trevlig atmosfär där studenter från över 60 länder bygger relationer för livet.

I Manipala blandas många kulturer och traditioner, det ger en fin möjlighet att lära känna och fördjupa kunskapen om indiska kulturer. Studenter kan gå med i olika utbildnings- och fritidsklubbar för musik och konst, litteratur, yoga, debatt och fotografi. Mangalore är en hamnstad som är känd för sina orörda stränder och gästvänliga människor. Staden är också känd för sina medicinska högskolor och utbildningsinstitutioner. Det finns många faciliteter för att komplettera klassrumsundervisningen. Bland annat främjas innovativt tänkande och studenter kan få hjälp med karriärrådgivning.

Det finns ett Innovation Centre som syftar till att uppmuntra innovation och entreprenörskap bland studenter, lärare och lokalbefolkningen. Centret anordnar bland annat workshoppar, erbjuder resurser för start-ups, och utbildar inom patentprocessen.

Marena Indoor Stadium är en av Indiens största sportcenter med bland annat squashbana, basketplan, bordtennis, simbassäng och gym,

Om Manipala

Manipala ligger i södra delen av Indien, 17 00 km söder om huvudstaden New Delhi. Antalet invånare är 50 000. Det närmaste större samhället är Udupi, ca 7 km väster om Manipala. Antalet invånare i Udupi är 165 000. Staden är känd för sitt hinduiska tempel, Udupi Sri Krishna Matha.

Information from Manipal Academy of Higher Education

Restrictions: Umeå students may be accepted for studies at Mangalore or Bangalore campus.

Full time studies (corresponding to 30 hp): TBA

Course types: TBA

Course levels: Undergraduate and Graduate

Academic year
Autumn term: August–December
Spring term: January–April

Accommodation

Manipal University generally accommodate students at the international hostel on campus. The hostel provides accommodation of:

• Single air-conditioned rooms at the rate of 15 USD per person, per day
• Twin sharing air-conditioned rooms at the rate of 10 USD per person, per day. The availability of these rooms are limited.

Read more at

Study Programme
Student Support Services

Utlandsstudier med studiemedel

Du kan söka studiemedel av CSN när du ska studera utomlands. Studiemedel består av bidrag och lån. Du kan också låna pengar till extra kostnader för exempelvis, resor och försäkringar.

Senast uppdaterad: 2023-10-13