SRM Institute of Science and Technology

Antal platser: 0 platser läsåret 2024/2025.

Grundades: 1985
Studentantal: 38 000
Campus: Universitetet har fem campus, Kattankulathur är huvudcampus och ligger cirka 35 km från centrala Chennai.
Studentliv: Universitetet erbjuder många studentföreningar och anordnar flertalet kulturevenemang under året. Det finns också ett gym som erbjuder yoga, tennis, badminton, basket och ridning.

SRM har blivit rankat som nr. 1 av Times of India Engineering Institutes Rankings 2016.

Om Chennai

Chennai är huvudstaden i den indiska staten Tamil Nadu. Det är en av Indiens största städer, med 4,6 miljoner invånare och 8,7 miljoner i storstadsområdet. Chennai är det största kultur-, ekonomi- och utbildningscentrum i södra Indien. År 2016 rankades Chennai som den säkraste staden i Indien av Mercer's The quality of living survey.

Information from SRM Institute of Science and Technology

General guide: SRM Institute of Science and Technology requires a C average for entry into the Study Abroad and Exchange program. Entry to individual subjects may be dependent on prerequisites and class limitations.

Restrictions: Medicine

Full time studies (corresponding to 30 hp): TBA

Course levels: Undergraduate and Graduate level

Academic year:
Fall: July to December
Spring: January to May

Accommodation

No information available.

Read more at

Incoming students

Who can apply?

Utlandsstudier med studiemedel

Du kan söka studiemedel av CSN när du ska studera utomlands. Studiemedel består av bidrag och lån. Du kan också låna pengar till extra kostnader för exempelvis, resor och försäkringar.

Senast uppdaterad: 2023-10-16