"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
För forskare
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Logga in på studentwebben
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Logga in på studentwebben
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik
Forskning
Du är här:
Publikationer
Publikationer vid UFM
Senaste publikationerna vid UFM
2025
Algebra discourses in mathematics and physics textbooks: comparing the use of algebraic symbols
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, Taylor & Francis 2025, Vol. 56, (2) : 296-317
Johansson, Helena; Österholm, Magnus
2025
Argumentation in mathematics and science university textbooks: similarities and differences in linguistic structures
European Journal of Science and Mathematics Education
, Bastas Publications 2025, Vol. 13, (1) : 1-15
Hellgren, Jenny M.; Bergqvist, Ewa; Österholm, Magnus
2025
Basic psychological needs satisfaction as a mediator of the effects of a formative assessment practice on behavioural engagement and autonomous motivation
Frontiers in Education
, Frontiers Media S.A. 2025, Vol. 10
Andersson, Catarina; Granberg, Carina; Palmberg, Björn; et al.
2025
Formativ bedömning
Bedömarkompetens: prov, bedömning och betyg i skolan
, Stockholm: Sanoma utbildning 2025 : 115-147
Palm, Torulf
2025
IRIS - en textanalytisk tolkningsmodell
Forum för textforskning 17: Book of abstract
Ribeck Nyström, Judy; Dyrvold, Anneli
2025
Optimization dynamics of equivariant and augmented neural networks
Transactions on Machine Learning Research
Nordenfors, Oskar; Ohlsson, Fredrik; Flinth, Axel
2025
Professional development support helping teachers overcome difficulties of implementing formative assessment
14nd Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bozen-Bolzano, Italy, February 4-8, 2025
Andersson, Catarina; Palm, Torulf; Winberg, Mikael T.
2025
Shifts in student attention on algorithmic and creative practice tasks
Educational Studies in Mathematics
, Springer Nature 2025 : 409-428
Norqvist, Mathias; Jonsson, Bert; Lithner, Johan
2025
Teacher conceptions of assessment and feedback predicting formative feedback practices: helping students to not ignore improvement-oriented feedback
Scandinavian Journal of Educational Research
Brown, Gavin T. L.; Andersson, Catarina; Winberg, Mikael T.; et al.
2024
A mathematics teacher’s implementation of formative assessment: overcoming obstacles with adaptive professional development support
Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14): 5-7 June 2024, Utrecht, The Netherlands
, Utrecht: Utrecht University 2024 : 35-38
Andersson, Catarina; Palm, Torulf
Här hittar du ytterligare publikationer.
Senaste avhandingarna vid UFM
2024
Between symbols and words: structural connections in mathematics texts and their effect on reading
Umeå Studies in the Educational Science
, 68
Wikström Hultdin, Ulrika
2024
Mål, matematik och mening: om identitet i mötet med gymnasieskolans yrkesprogram
Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete
, 100
Holmgren, Karoline
2023
Formative assessment and problem solving in mathematics
Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete
, 98
Söderström, Sharmin
2021
När lärare formar ett nytt ämnesinnehåll: intentioner, förutsättningar och utmaningar med att införa programmering i skolan
Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete
, 96
Vinnervik, Peter
2020
Motivation, students, and the classroom environment: exploring the role of Swedish students’ achievement goals in chemistry
Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete
, 92
Hofverberg, Anders
2019
Does language matter?: sources of inequivalence and demand of reading ability of mathematics tasks in different languages
Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete
, 87
Theens, Frithjof
2019
Lösa problem: om elevers förutsättningar att lösa problem och hur lärare kan stödja processen
Umeå Studies in the Educational Sciences
, 33
Sidenvall, Johan
Senast uppdaterad:
2025-05-26