"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Demokrati, mänskliga rättigheter och hållbar utveckling: globala perspektiv i utbildning

Welcome! Below you will find important and useful information. Please read it carefully by clicking on each heading. The course dates are 26 April - 2 June 2024 and the course is conducted on Campus. If you have questions regarding the course, please use the contact form found last on this page. Enjoy your studies with us!

Så här börjar du

  • 1. Your offer

    You have been admitted. If you want to keep your place (seat), you do not have to reply to your offer.

    If you do not want to keep your place you should decline your offer by logging in to 'My pages' on universityadmissions.se, and follow the instructions. You should click "I wish to decline this offer" next to the course or programme you want to decline.

    If you see "Reserve" next to your course or programme in the Notification of selection results, this means that you've been placed on a waiting list for that course/programme.

    Support for students with disabilities

    If you are in need of special support due to disability, you should apply for that in good time before you start your studies. Find more information about support for studying with disabilities.

    Fäll ihop
  • 2. Registrera dig på kursen

    This course uses online course registration. You register by entering the Student Web (see instructions below). IMPORTANT! Registration must be made within the period 19 April 2024 and 29 April 2024.

    It is very important that you register during these dates. If you have not registered before the deadline you may loose your seat on the course. After the registration window has closed vacant seats are offered to students on waiting lists.

    For instructions please read:
    Course registration through the Student Web

    If you encounter issues with the registration, or if you are admitted with conditions, you need to contact your study counsellor. 

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    26 of April 2024

    Tid: See schedule

    Plats: See schedule

    The schedule will be available here and under "My Page" in the Student Web four (4) weeks before the course starts (requires Umu-Id and password). New changes in the schedule is marked with a red dot.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Course information

    You will conduct studies both by yourself and as part of a group. You will complete your assignments, with assistance of the course coordinator, the literature, lectures, seminars and discussions with fellow students. Much within the course is created around the participants' activities where all students' previous experiences and questions are equally important.

    Communication between students and teachers will take place mainly in the classrom and through the online learning platform. It is important to access the platform at the start of the course. The online course platform provides you with course information, additional literature and support in terms of resources and sometimes pre-recorded online lectures.

    Please read the course Syllabus for course content, learning outcomes and forms of examinations.

     

     

    Fäll ihop
  • Further information

    Online course platform
    You can access the online course platform with your Umu-Id one week before the course starts. You must log in before the 29 April 2024, 23.55 pm (CET). After that date it is no longer possible to access the platform without approval from the department.

    Access your course platform

    Fäll ihop
  • Do you have questions?

    If you have questions regarding the course, please use the Contact form found last on this page.

    Important! Questions during the holiday break December-January 2023/2024 need to be put to Infocenter due to limited office hours.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)