"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Projektledning 1

Välkommen till kursen!

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    Vi använder webbregistrering för den här kursen, vilket innebär att du ska själv registrera dig på kursen i samband med kursstart. (Länk till anvisningar).
     (Länk till inloggning) för att utföra registreringen
    När du har antagits på kursen och kursen startat kommer du att få tillgång till kursplattformen Moodle (se nedan under Om kursen).
    När du lämnat in första uppgiften: Förväntansdokument, så kommer du att hitta Inlämningsuppgift A, kan starta med Teoritest 1 och du är igång med kursen (Det kan hända att jag är snabbare och lägger dit A-uppgiften innan).
    Ni jobbar i Team.
    När jag ser att du är aktiv, kommer du att tilldelas en team-kompis som du ska samarbeta med i början. Jag samlar information och sammanställer nya arbetsteam om 4-6 studenter för resten av kursen. Hela kursen bygger på att det samarbetet fungerar väl.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    31 Augusti

    Tid: 8.00

    Plats: Zoom under dagen, se schema

    Det är viktigt att du gör självregistreringen för kursen vid kursstarten och senast 5 september, annars riskerar du att förlora din plats.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursens upplägg

    Fokus för kursen ligger på hur man på ett framgångsrikt sätt bedriver projekt ute i företag och organisationer. Kursen behandlar ett projekts olika faser, från målformulering, planering, till leverans och projektavslut.

    I kursen samarbetar ni om att ta fram dokument och planering.

    Gemensamt team-arbete

    Parallellt med våra tester och inlämningsuppgifter så kommer ni att arbeta bl.a. med projektdokument och möten i projektteam om 4–5 studenter, teamen delas in av kursansvarig.
    I princip så är det 1-2 planerade aktiviteter/vecka tillsammans. Under projektet får ni tillfälle att omsätta teori i praktik så se till att läsa kurslitteraturen löpande under kursen så att dessa kunskaper kommer till användning under projektet och inte bara vid testerna och inlämningsuppgifter.

    Vår ambition är att leverera en kurs med bra kvalitet, din roll i kursen och framförallt i projektet är minst lika viktig så...
    Välkommen till en kurs som blir så bra som vi tillsammans gör den!

    Stig Byström Kursansvarig

    Fäll ihop
  • Om Moodle

    Vi använder oss av kursplattformen Moodle

    https://www.moodle.umu.se/course/view.php?id=2978

     

    Fäll ihop
  • Viktigt om email

    När du aktiverar ditt användarkonto (se längre ner i Välkomstbrevet) får du automatiskt tillgång till ett e-postkonto i Office 365 (som får adressen Umu-id@student.umu.se). Du kan sedan välja om det är det kontot som du vill använda för din korrespondens med universitetet. Du får också tillgång till ett e-postkonto i GoogleApps som universitetet erbjuder.

    För att byta primärt e-postkonto går du till Servicedesk, loggar in med din Umu-id och väljer därefter 'Mina sidor/E-postinställningar' i vänstermenyn.
    Till Servicedesk
    För att läsa mer om IT-tjänsterna klicka på länken nedan.
    Klicka på http://www.student.umu.se/cas-och-anvandarkonto/#epost för att öppna resurs

    Mer info finns också på https://manual.its.umu.se/e-post-for-studenter-faq/

     

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)