"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Webbredaktör
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Webbredaktör
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Forskning
Betydelsen av dockor som didaktiska verktyg i förskolan
Du är här:
Publikationer i projektet
Publikationer
Här kan du se vad som publicerats inom projektet
2022
En forskningsgranskning om möjligheter och utmaningar med dockor som didaktiskt verktyg i förskolan: [Possibilities and challenges with puppets as pedagogical tool in preschool – a research review]
Nordisk Barnehageforskning
, Cappelen Damm Akademisk 2022, Vol. 19, (1) : 103-122
Råde, Anders
2021
The use of puppets as a pedagogical tool for young children: A literature review
International Research in Early Childhood Education
, Frankston, Australia: Monash University Publishing 2021, Vol. 11, (3) : 22-40
Råde, Anders
2021
Theories Supporting the Use of Puppets as Pedagogical Tool with Young Children
Universal Journal of Educational Research
, San Jose: Horizon Research Publishing 2021, Vol. 9, (7) : 1359-1368
Råde, Anders
2020
The Involved, Engaged or Partnership Parents in Early Childhood Education and Care
Universal Journal of Educational Research
, Horizon Research Publishing 2020, Vol. 8, (7) : 2833-2841
Råde, Anders
2019
Professional formation and the final thesis in European teacher education: a fusion of academic and professional orientation
Education Inquiry
, Routledge 2019, Vol. 10, (3) : 226-242
Råde, Anders
2019
Vilka kompetenser beskriver förskollärarstudenter att de erhåller genom examensarbetet?
Nordisk Barnehageforskning
, Oslo: 2019, Vol. 18, (1) : 1-15
Råde, Anders
2016
Fågel, fisk eller mittemellan?: handledares uppfattningar om lärarutbildningens examensarbeten
Högre Utbildning
, Högre Utbildning 2016, Vol. 6, (2) : 139-155
Råde, Anders
2014
Ett examensarbete för både yrke och akademi: en utmaning för lärarutbildningen
Högre Utbildning
, Vol. 4, (1) : 19-34
Råde, Anders
2014
Final thesis models in European teacher education and their orientation towards the academy and the teaching profession
European Journal of Teacher Education
, Taylor & Francis Group 2014, Vol. 37, (2) : 144-155
Råde, Anders
2010
Akademisk och yrkesinriktad tradition i kursplanerna för lärarutbildningens examensarbete
Didaktisk tidskrift (nätversion)
, Jönköping: Jönköping University Press 2010, Vol. 19, (2) : 133-150
Råde, Anders
Senast uppdaterad:
2022-08-11