Några matematiklärares förändringar i praktik och förståelse efter en fortbildning i formativ bedömning

Doktorandprojekt Min forskning handlar om formativ bedömning i matematik och jag kommer att studera fortbildning av lärare och dess effekter.

Jag påbörjade min tjänst som doktorand i pedagogiskt arbete i september 2012. Tjänsten är delfinansierad av Örnsköldsviks kommun. Jag är utbildad tidigarelärare i matematik och svenska och har innan jag fick doktorandtjänsten arbetat som lärare, först två år i Skärholmen utanför Stockholm, och sedan som timvikarie i Örnsköldsviks kommun i två och ett halvt år.

Projektöversikt

Projektperiod:

Startdatum: 2012-09-01

Medverkande institutioner och enheter vid Umeå universitet

Lärarhögskolan

Projektbeskrivning

Fokus kommer att ligga på matematiklärares uppfattning av formativ bedömning och implementering av densamma i sin undervisning. Jag kommer under en längre tid att följa matematiklärare i deras process att implementera formativ bedömning i sin undervisning.

Senast uppdaterad: 2019-09-18