Publicerad: 2023-09-01

Klamydiamåndag – Studenthälsan har extra öppettider för testning

NYHET Har du haft oskyddat sex? Kom och testa dig gratis hos Studenthälsan! Den 4 september klockan 10.00-13.30 har Studenthälsan Klamydiamåndag med förlängda öppettider till drop-in hos sjuksköterska.

Under första delen av september uppmärksammas klamydia – en av de vanligaste könssjukdomarna. Ibland ger könssjukdomar inte några symptom. Det enda sättet att veta om du är smittad är att testa dig. Du som är student kan testa dig gratis för klamydia, gonorré och hiv på drop-in hos Studenthälsans sjuksköterskor. Du kan också få gratis kondomer från Studenthälsan.

Det är ingen slump att Klamydiamåndagen infaller i september, eftersom många kan smittas under sommaren.

Hitta till drop-in

För mer information om Studenthälsan och hur du hittar till drop-in i Infocenter, Universum kan du också läsa om på Studenthälsans webbsidor.