"False"
Hoppa direkt till innehållet

Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

printicon
Huvudmenyn dold.

Besök eller kontakta oss på drop-in eller via telefon

Studenthälsan erbjuder stödsamtal fysiskt på campus Umeå universitet, på distans via video eller telefon. Du är välkommen att ringa på våra telefontider för att få kort rådgivning eller boka tid för samtal. Du kan också besöka oss på drop-in. På Studenthälsans drop-in till samtalsbehandlare kan du boka tid för samtal och få kortare rådgivning och på drop-in till sjuksköterska kan du testa dig gratis för klamydia, gonorré och hiv eller få kort rådgivning kring din fysiska hälsa.

Ring till oss

Om du känner dig stressad, orolig eller nedstämd kan du få kortare rådgivning och stöd i telefon. Det kan också gälla andra frågor, som exempelvis om relationer, alkoholvanor, din studiesituation eller att du har svårt att sova. Vill du boka en tid för samtal kan du göra det på våra telefontider.

Telefonnummer: 090-786 51 00

Telefontider:

  • Måndagar klockan 12.00-13.00
  • Tisdagar klockan 08.30-09.30
  • Onsdagar klockan 12.30-13.30
  • Torsdagar klockan 08.15-09.15
  • Fredagar klockan 12.00-13.00

Studerar du på annan ort än i Umeå?
Om du är student hos oss vid Umeå universitet och studerar på annan ort än Umeå kan du också få stöd från oss på Studenthälsan samt att vi kan hjälpa dig att hitta en samtalskontakt. Du kan ringa oss på våra telefontider för stöd och rådgivning.

Besök oss på drop-in

Drop-in till samtalsbehandlare: här kan du få kortare rådgivning. Du kan också boka in tid för stödsamtal för att få hjälp med att hantera stress, oro, sömnvanor, alkoholvanor, relationer eller andra frågor som rör din hälsa.

Drop-in till sjuksköterska: här kan du testa dig gratis för klamydia, gonorré och hiv. Du kan också få kortare rådgivning gällande din fysiska hälsa.

Studenthälsans drop-in hittar du i Infocenter, campus Umeå universitet.

Öppettider för drop-in

  • Måndagar klockan 12:00-13:30 (drop-in till sjuksköterska)
  • Tisdagar klockan 12:00-13:30 (drop-in till samtalsbehandlare)
  • Onsdagar klockan 10:00-11:30 (drop-in till sjuksköterska)
  • Torsdagar klockan 12:00-13:30 (drop-in till samtalsbehandlare)

Vad innebär ett bokat samtal?

Under ett stödsamtal kan du exempelvis prata om hur du mår, livsstilsfrågor, relationer eller din studiesituation. Om du vill boka tid för samtal kan du ringa oss under våra telefontider eller besöka oss på drop-in till samtalsbehandlare.

Väntetiden för att få komma till ett första samtal till Studenthälsan är oftast inom 1-2 veckor. Du kan få 1-5 samtal, beroende på bedömning och behov. Du väljer själv om du vill ha ett fysiskt samtal i våra lokaler på campus i Umeå eller om du hellre vill ha distanssamtal via video eller telefon.

Behöver du veta hur du hittar till lokalen för ditt bokade samtal hos Studenthälsan?

Har du bokat tid hittar du mer information här.

Behöver du avboka ditt samtal?

Om du vet vem du har en bokad tid hos på Studenthälsan så ringer du eller skickar e-post till hen för att avboka din tid. Här kan du hitta personens mejladress och telefonnummer.

Om du inte vet namnet på den du ska träffa hos Studenthälsan så ska du ringa till Infocenter på telefonnummer 090-786 50 00 och lämnar ett meddelande att du vill avboka en samtalstid.

Tänk på att avboka din tid så snart du vet att du fått förhinder och inte kan komma på din bokade tid.

Synpunkter eller klagomål

Om du har synpunkter eller klagomål på Studenthälsans verksamhet, kontakta Jonas Lundberg, verksamhetschef.

 

 

Senast uppdaterad: 2024-05-15