Publicerad: 2016-04-27

Välgörenehetsflåset 2016 - ett lyckat studentarrangemang

NYHET "Välgörenhetsflåset 2016", arrangerat av studenter vid Idrottsvetenskapliga programmet och Tränarprogrammet, lockade 120 deltagare och 20 125 kronor samlades in till organisationen Hoppets stjärna. - Vi är otroligt nöjda med dagen säger David Backa, projektledare för Välgörenhetsflåset 2016.

Funktionärer, studenter från Idrottsvetenskapliga programmet samt Tränarprogrammet, vid Välgörenhetsflåset 2016.

Välgörenhetsflåset blev även år 2016 en framgång för de arrangerande studenterna vid Idrottsvetenskapliga programmet samt Tränarprogrammet med inriktning idrottsfysiologi, idrottsmedicin samt idrottspsykologi. Arrangemanget lockade 120 deltagande som antingen gick eller sprang 2,5 eller 5 km. Genom Välgörenhetsflåset 2016 samlade de arrangerande studenterna in 20 125 kronor till organisationen Hoppets Stjärna. Ulrika Kallin från Hoppets stjärna, informerade strax innan loppets start om organisation Hoppets stjärna samt vad de insamlade pengarna kommer bidra med.

Uppvärmning på Campus-området

Ett lopp med stämning i toppTvå studenter från Idrottsvetenskapliga programmet ledde en gemensam uppvärmning för loppets alla deltagare.
-O´learys spelade musik på arenan och orkestern Snösvänget spelade uppskattat utmed banan, stämningen bland de deltagande var i topp säger David Backa, student vid Idrottsvetenskapliga programmet och projektledare för Välgörenhetsflåset 2016. När alla kommit i mål presenterades de lyckliga vinnare i lotteriet som fick ta med sig fina priser hem sponsrade av lokala företag.

Evenemanget avslutades senare på kvällen med en trevlig tillställning på O´learys där alla deltagare erbjöds gratis inträde och bowling.

Välgörenhetsflåset projektgrupp vill tacka alla samarbetspartners, sponsorer och deltagare för ett fantastiskt engagemang och ser redan fram emot nästa år!

Redaktör: Anna-Karin Eriksson