Publicerad: 2023-06-02

Vernissage om hållbar utveckling

NYHET I torsdags arrangerades det en vernissage där studenter från termin två på Programmet för medie- och kommunikationsvetenskap visade upp sina senaste projekt.

Text: Jonas Vågström

Resultatet var en stor mängd artiklar som studenterna själva både skrivit och formgett i utförandet av ett tidningsuppslag. Det övergripande temat var hållbarhet och under projektets gång fick de öva sig i att sovra bland stora mängder information, koppla ihop ämnet med en egen vinkel och slutligen sätta allt i en egen layout.

I uppgiften ingick också att lyfta ett lokalt projekt som syftar till hållbar utveckling. Där ingick att besöka projektet, intervjua och ta egna bilder.

Slutlgen skrevs samtliga uppslag ut och sattes upp i Rum för lärande i Humanisthuset där vernissagen sedan ägde rum.