Publicerad: 2016-06-21

NYHET 10 miljoner Botnia Atlantica projektmedel beviljade till samarbetsprojekt Food Bait - better food as growth and attraction factor for the Kvarken. Projektet sker i samarbete mellan Restauranghögskolan Vid Umeå universitet som representant för Västerbotten och Seinäjoki research Unit of University of Turku/Functional Foods Forum som representant från Österbotten.

Det långsiktiga målet med projektet är att verka för gränsöverskridande tillväxt i måltidsrelaterade småföretag i Botnia Atlantica regionen genom att främja samarbete och kunskapsöverföring mellan småföretag och forskare över Kvarken.

Detta görs genom ett treårigt projekt där ett aktivt mångdisciplinärt och internationellt forsknings- och utvecklingssamarbete baserad på de unika kompetenser som finns hos varje projektpartner utvecklas i ständigt samspel med företag från regionen.

Redaktör: Marie Friman